De kracht van oplossingsgerichte gespreksvoering

Als onderwijsprofessional sta je dagelijks in contact met collega’s, ouders, leerlingen en externen. Je voert allerlei informele en doelgerichte gesprekken met je collega’s op de werkvloer. En dan zijn daar natuurlijk ook de ouders waar je probeert een goede werkrelatie mee op te bouwen. Om deze gesprekken planmatig en met zelfvertrouwen aan te kunnen gaan is het van belang je kennis van gesprekstechnieken uit te bouwen. Welke gespreksvaardigheden zijn helpend? En wat moeten we juist niet doen? Hoe zorg je dat je oplossingsgericht, constructief en niet emotioneel reageert op een klagende, boze ouder?

Wat levert het op

Je bent in staat om verschillende oplossingsgerichte gesprekstools en gespreksvaardigheden in te zetten tijdens (beladen) gesprekken
Je bent je bewust van het effect van oplossingsgericht en probleem-geörienteerd communiceren
Je weet hoe je een gesprek zo kunt sturen dat de gewenste toekomst in beeld komt
Je bent in staat om gesprekstechnieken toe te passen die ervoor zorgen dat de gesprekspartner zich gezien en gehoord voelt
Je hebt kennis opgedaan van verschillende interactierollen en bent daardoor in staat om nog beter af te stemmen op de gesprekspartner
Je hebt door (zelf) ingebrachte casuïstiek nieuwe praktische ideeën opgedaan
De kracht van oplossingsgerichte gespreksvoering

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Meer weten? Lees dan onze privacy- en cookieverklaring.