Automatiseren en memoriseren bij rekenen

Automatiseren en memoriseren blijft een hardnekkig knelpunt in de rekenontwikkeling van kinderen. Voor veel leerlingen heeft dit een wankel rekenfundament tot gevolg, waardoor zij vanaf groep 5 steeds meer moeite krijgen met rekenen. Een overbelast werkgeheugen en afnemende motivatie spelen hierbij een grote rol.

Vaak vinden leerkrachten het lastig om goede ondersteuning te bieden aan leerlingen die moeite hebben met het automatiseren van basisbewerkingen en memoriseren van rekenfeiten. Tijdens deze bijeenkomst leer je hoe je deze leerlingen weer op de rit krijgt (naar het 1S-niveau) en de motivatie verhoogt.

Doelgroep

Leerkrachten van groep 3 t/m 8.

Wat levert het op

Inzicht in de doorgaande lijn automatiseren en memoriseren
Het in beeld brengen van de basisvaardigheden van leerlingen
Praktische handvaten om alle leerlingen op een motiverende manier te laten oefenen met automatiseren en memoriseren
Je kunt ouders/verzorgers betrekken bij het automatiseren en memoriseren door hen handreikingen te bieden om hier op een speelse manier mee aan de slag te gaan
Automatiseren en memoriseren bij rekenen

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Meer weten? Lees dan onze privacy- en cookieverklaring.