AI in het onderwijs deel 1

Artificial Intelligence is niet meer weg te denken uit het klaslokaal. Met behulp van slimme tools en goede prompts kun je met enkele muisklikken lessen, toetsen en afbeeldingen genereren.

Dat kan reuze handig zijn om bijvoorbeeld aanvullend (en gepersonaliseerd) lesmateriaal te maken en leerlingen extra uit te dagen. Zodoende draagt het bij aan het aanscherpen van de onderwijskwaliteit en het verminderen van de werkdruk. Door het slim toepassen van AI kun je taken automatiseren die normaal gesproken veel tijd en aandacht vragen. Ook als je niet meer voor de klas staat, maar een coördinerende of leidinggevende functie hebt.

Het helpt je bij het opstellen van schoolplannen, beleidsstukken of het beantwoorden van mailtjes. Maar denk ook aan het genereren van afbeeldingen voor de website, muziek en communiceren met ouders in het Engels, Syrisch of Oekraiens.

Aan de andere kant zien we ook dat (gratis) tools niet altijd betrouwbaar zijn en “hallucineren”. Komt dat door de tool? Of heb je niet de juiste prompt gebruikt? Hoe ga je daar mee om, of hoe voorkom je dit?

Doelgroep

Leerkrachten / directeuren / ICT coördinatoren

Wat levert het op

Kennis en vaardigheden op het gebied van AI

Overige informatie

De eerste bijeenkomst wordt georganiseerd in De Aventurijn. De vervolgbijeenkomsten zijn wisselend op een SKOV-school. Schrijf je ook in voor de andere bijeenkomsten zodat we je op de hoogte kunnen houden. 

AI in het onderwijs deel 2

AI in het onderwijs deel 3

AI in het onderwijs deel 4

AI in het onderwijs deel 1

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Meer weten? Lees dan onze privacy- en cookieverklaring.